Search
Close this search box.

El comerç real i actual entra a les aules

La forma de treballar de les empreses és un coneixement que es prioritza des del cicle formatiu de Grau Mitjà d’Activitats Comercials, per aquest motiu és imprescindible les visites a empreses, els contactes amb professionals i l’assistència a jornades formatives. 

Durant el primer trimestre, els alumnes han compartit amb David Gómez, Gerent del centre Comercial FAN Mallorca Shopping, la seva experiència en la gestió i dinamització d’un espai comercial i els ha acompanyat a veure l’estratègia comercial de Primark.  Gómez ha encoratjat als estudiants a “seguir formant-se i actualitzar-se constantment, ja que la societat avança i les empreses han d’estar al seu costat”.  Coincidint amb aquest missatge, José Maria Gracia, auxiliar de gerència del major centre logístic i comercialització agroalimentaria de les Illes Balears, Mercapalma, ha explicat als alumnes com s’està ampliant el centre i s’està adaptant a les necessitats de les empreses i els consumidors, amb espais més amplis, on empreses com Eroski disposen de maquinàries de darrera generació en la seva gestió d’emmagatzematge o Agroïlla, que treballa la traçabilitat eficient dels productes. 

Els alumnes han rebut xerrades per part de col·lectius professionals que actualment han finalitzat la seva vida laboral (jubilats) però que han transmès assessorament molt valuós sobre com dur a terme estratègies de màrqueting amb pocs recursos. 

Finalment, la participació dels alumnes a les Jornades de Comerç Local organitzades per l’Ajuntament de Sant Llorenç, també ha permès donar una visió de la introducció de la intel·ligència artificial en el dia a dia dels comerços per augmentar l’eficiència del seu servei i, per tant la rendibilitat dels comerços. Mecanismes com l’automatització de les dades i els anàlisis d’aquesta informació, ha donat una altra visió estratègica de la feina que desenvoluparan els alumnes en el futur.